На кафедрі загальної педагогіки та андрагогіки відбувся науковий семінар «Фармакологічна підготовка майбутніх лікарів у вітчизняних закладах вищої освіти (XX – початок XXI століття)»
14 лютого 2025 р. на кафедрі загальної педагогіки та андрагогіки Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка відбувся науковий семінар для наукових керівників та аспірантів «Фармакологічна підготовка майбутніх лікарів у вітчизняних закладах вищої освіти (XX – початок XXI століття)».

Спікер семінару завідувач кафедри загальної педагогіки та андрагогіки професор Володимир Мокляк закцентував на багатоаспектності проблеми розвитку особливостей фармакологічної підготовки майбутніх лікарів у вітчизняних ЗВО, наголосив, що пошук спрямований саме в історико-педагогічне поле аналізу становлення тенденцій розвитку вітчизняної системи фармакологічної освіти України, які максимально збагатили організаційно-методичну культуру медичної галузі.
Проректор з наукової роботи професор Василь Фазан відзначив теоретико-методологічні засади модернізації системи вищої освіти в Україні у руслі глобальних тенденцій та в зв’язку з необхідністю адаптації до нових соціально-економічних умов, переосмисленням традиційних підходів, урахуванням провідного світового досвіду та національних особливостей.

Професорка Любов Кравченко відзначила постійне зростання обсягу інформації, що пов’язане з появою нових ліків, а саме це зумовлює необхідність постійного моніторингу й оновлення програмного матеріалу й пошук та розробку нових методичних підходів до покращення засвоєння цього матеріалу, що неможливо зробити без аналізу історичного досвіду.

Професорка Олена Ільченко наголосила на важливості системи методологічних підходів щодо фармакологічної підготовки майбутніх лікарів, які спрямовані на формування спеціальних (фахових) компетентностей та на досягнення програмних результатів навчання у закладах вищої медичної освіти України.

Доцент Іван Кравченко звернув увагу на важливість впровадження сучасних методів забезпечення якості медичної освіти, значна частина яких базується на міжнародних стандартах та є адаптованою до національних потреб.
Доцентка Алла Хоменко зазначила, що удосконалення нормативно-правової бази, створення сучасних державних освітніх стандартів підготовки медичних кадрів для покращення якості підготовки фахівців з вищою освітою, створення наскрізних програм підготовки студентів медичних факультетів зі спеціальностей «Лікувальна справа» і «Педіатрія» та лікарів-інтернів для досконалого оволодіння практичними навичками є головними завданнями розвитку медичної освіти на сучасному етапі.
Аспірантка четвертого курсу спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки Ольга Луценко висвітлила позитивні та негативні тенденції і суперечності фармакологічної підготовки лікарів зазначеного періоду.

В обговоренні також узяли участь доктори педагогічних наук, професори Лариса Семеновська, Валентина Цина.

Учасники наукового семінару дійшли висновку, що провідними напрямами впровадження розвитку фармакологічної підготовки майбутніх лікарів у процесі реалізації сучасних підходів до якості медичної освіти є: перехід до нової парадигми навчання – людиноцентричної; компетентнісний перехід до мети і змісту фармакологічної підготовки; безперервне навчання; розбудова системи освітніх виставок, «круглих столів», конференцій, конгресів, симпозіумів; підготовка новітніх національних підручників фармакології відповідно до сучасних освітніх вимог; створення сучасного освітнього середовища; модернізація проведення педагогічного контролю; засвоєння навичок hard skills і soft skills.