На кафедрі загальної педагогіки та андрагогіки відбувся науковий семінар «Теоретичні та методичні засади дорадництва в українських педагогічних університетах»
30 вересня 2025 р. на кафедрі загальної педагогіки та андрагогіки Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка відбувся науковий семінар для наукових керівників та аспірантів «Теоретичні та методичні засади дорадництва в українських педагогічних університетах».

Ректорка університету професорка Марина Гриньова наголосила на актуальності дорадництва в українських педагогічних університетах, що зумовлено низкою чинників: по-перше, дорадництво є важливим інструментом підтримки студентів у процесі навчання, адже воно допомагає зорієнтуватися в освітніх траєкторіях, правильно обрати індивідуальні освітні компоненти та сформувати власну професійну стратегію. У педагогічних університетах, де майбутні вчителі готуються до роботи в умовах Нової української школи, така підтримка сприяє розвитку навичок самоуправління та відповідальності за особистісне і професійне зростання; по-друге, дорадництво відповідає сучасним тенденціям студентоцентрованого навчання, закріпленим у законодавстві України («Про освіту», «Про вищу освіту»), а також рекомендаціям європейського простору вищої освіти. Це означає, що університети мають не лише надавати знання, а й створювати умови для розвитку компетентностей через консультування, менторство та супровід освітньої діяльності студентів; по-третє, у сучасних умовах війни та суспільних викликів зростає потреба у психологічній, соціальній і професійній підтримці здобувачів освіти. Дорадництво в цьому сенсі виступає засобом збереження освітньої мотивації, формування стресостійкості та здатності до адаптації в складних життєвих ситуаціях.

Спікер семінару, завідувач кафедри загальної педагогіки та андрагогіки професор Володимир Мокляк, закцентував на багатоаспектності проблеми впровадження дорадчої діяльності в українських педагогічних університетах та наголосив на необхідності пошуку теоретико-методологічних засад для її розвитку.

Проректор з наукової роботи професор Василь Фазан відзначив, що теоретико-методологічні засади дорадництва набувають особливої актуальності у руслі глобальних тенденцій та у зв’язку з необхідністю адаптації до нових соціально-економічних умов, переосмисленням традиційних підходів та урахуванням викликів європейської інтеграції.

Професорка Оксана Даниско відзначила, що динаміка освітнього середовища, зумовлена викликами європейської інтеграції та повоєнного відновлення, потребує постійного моніторингу й оновлення програмного матеріалу, а також розробки нових методичних підходів до забезпечення якості освітніх послуг, що неможливо зробити без системного впровадження дорадчої діяльності.

Професорка Валентина Цина наголосила на важливості системи методологічних підходів до розвитку дорадництва, які спрямовані на формування спеціальних (фахових) компетентностей та на досягнення програмних результатів навчання у закладах вищої педагогічної освіти.

Професорка Леся Петренко звернула увагу на важливість впровадження сучасних методів забезпечення якості педагогічної освіти, значна частина яких базується на міжнародних стандартах та є адаптованою до національних потреб через розроблену концептуальну модель проєктування дорадництва.
Професорка Олена Ільченко зазначила, що удосконалення нормативно-правової бази, створення сучасних державних освітніх стандартів підготовки педагогічних кадрів та наскрізних програм для досконалого оволодіння практичними навичками менеджменту дорадчої діяльності є головними завданнями розвитку освіти на сучасному етапі.
Дисертантка Віра Драгунова висвітлила ключові результати свого дослідження, зокрема, представила концепцію системи проєктування дорадчої діяльності та обґрунтувала наукову новизну, яка полягає у введенні нових фундаментальних дефініцій, а також у розробці кваліметричної субмоделі оцінки дорадчої компетентності.
В обговоренні також узяли участь доктори педагогічних наук, професори Наталія Сулаєва, Павло Хоменко, Любов Кравченко, Лариса Семеновська, кандидатка педагогічних наук, доцентка Алла Хоменко.
За підсумками обговорення на науковому семінарі учасники сформулювали провідні напрями впровадження дорадчої діяльності в систему забезпечення якості педагогічної освіти: перехід до людиноцентричної парадигми навчання; здійснення компетентнісного переходу до мети і змісту дорадчої підготовки; забезпечення безперервного навчання та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів; розвиток системи освітніх заходів (конференцій, семінарів) для обміну досвідом; розробка новітніх національних науково-методичних матеріалів; створення сучасного освітнього середовища; модернізація педагогічного контролю та засвоєння навичок управління дорадчою діяльністю.