Міжкафедральний науковий семінар «Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти»

14 лютого 2025 р. у Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка в онлайн-режимі відбувся міжкафедральний науковий семінар, на якому були представлені результати дослідження на тему «Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти» аспірантки кафедри загальної педагогіки та андрагогіки Яни Демус (науковий керівник – доктор педагогічних наук професор Василь Фазан). У семінарі взяли участь науково-педагогічні працівники трьох кафедр: загальної педагогіки та андрагогіки; теорії й методики фізичного виховання, адаптивної та масової фізичної культури; технологій корекційної та інклюзивної освіти, логопедії та реабілітології.

Модератор семінару, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри загальної педагогіки та андрагогіки Володимир Мокляк звернув увагу присутніх на важливість інклюзивної освіти в сучасному світі, підкреслив, що інклюзія є ключовим елементом успішного розвитку суспільства, де кожна дитина має право на освіту та виховання незалежно від її особливостей.

Докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри загальної педагогіки та андрагогіки Олена Ільченко наголосила на тому, що дослідження на тему «Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти» є актуальним та важливим дослідженням. У ньому поєднано три ключові напрямки: інклюзію, фізичне виховання та професійну освіту.

Докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри загальної педагогіки та андрагогіки Леся Петренко наголосила на тому, що дисертація аспірантки Яни Демус є важливим внеском у розвиток інклюзивної освіти в Україні. Робота має теоретичне та практичне значення, а її результати можуть бути використані для підвищення ефективності підготовки майбутніх учителів фізичної культури до роботи в умовах інклюзії.

Докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри теорії й методики фізичного виховання, адаптивної та масової фізичної культури Оксана Корносенко наголосила, що власне вчителі фізичної культури мають створити ефективне інклюзивне середовище для дітей з інвалідністю, що сприятиме формуванню в них прикладних рухових умінь, соціальних навичок, адаптації до самостійного життя. Вони повинні бути готові працювати з дітьми з різними нозологіями, вміти адаптувати методики фізичного виховання до індивідуальних особливостей учнів, створювати атмосферу підтримки та взаєморозуміння.

Присутні члени кафедри технологій корекційної та інклюзивної освіти, логопедії та реабілітології кандидатка педагогічних наук, доцентка Ольга Олефір та докторка філософії, доцентка Інна Баранець, зауважили, що дисертація Яни Володимирівни має стати вагомим внеском у розвиток педагогічної науки та практики. Результати дослідження можуть сприяти підвищенню якості інклюзивної освіти в Україні, створенню умов для успішної соціалізації та розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

В обговоренні також узяли участь й інші науковці: докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри загальної педагогіки та андрагогіки Лариса Семеновська, докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри загальної педагогіки та андрагогіки Валентина Цина, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії й методики фізичного виховання, адаптивної та масової фізичної культури Павло Хоменко, докторка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри теорії й методики фізичного виховання, адаптивної та масової фізичної культури Оксана Даниско, кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри загальної педагогіки та андрагогіки Алла Хоменко, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри загальної педагогіки та андрагогіки Іван Кравченко.

Учасники міжкафедрального наукового семінару відзначили, що дисертація Яни Демус «Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти» є актуальним, науково-ґрунтовним та практично-значущим дослідженням, спрямованим на вирішення важливої проблеми сучасної освіти. Робота містить нові наукові положення та висновки, які збагачують теорію і методику професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до роботи в інклюзивному середовищі. Результати дослідження можуть бути використані для удосконалення навчально-методичного забезпечення підготовки фахівців з фізичної культури в педагогічних навчальних закладах та підвищення кваліфікації вчителів, які працюють або планують працювати в умовах інклюзії.

You may also like...