В університеті відбулося третє заняття циклу польсько-українських інтеграційних занять з питань «STEAM-освіта», «Робототехніка»
13 грудня 2023 р. із застосуванням сервісу відеоконференцій ZOOM відбулося третє заняття циклу польсько-українських інтеграційних занять з питань «STEAM-освіта», «Робототехніка» на тему «Практичне використання штучного інтелекту в освіті».
![](http://pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/foto-1-2.jpg)
Координаторка українсько-польської співпраці – кандидатка педагогічних наук докторка Марина Кирилюк, спеціалістка регіонального осередку вдосконалення вчителів у Бєльсько-Бялій (Польща).
![](http://pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/foto-2-2-1024x578.jpg)
Лекторка: Агнєшка Марекв’я-Вуйцик, тренерка, експертка Microsoft MIEE 2022/2023, MIEE 2020/2021 та MIEE 2021/2022, освітній коуч, тренерка Академії Cisco, екзаменаторка ECDL, викладачка університету, вчителька математики, фізики та інформатики.
![](http://pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/foto-3-2-1024x613.jpg)
Особливостями підготовки до заняття було те, що кожен із учасників створив електронну скриньку, яку він не використовує на інших сайтах, намалював малюнок із завантаженням його на комп’ютер, а також створив обліковий запис на платформі Canva. Лекторка ознайомила учасників із базовими концептуальними засадами функціонування штучного інтелекту. Сучасними інноваціями в освітньо-науковому просторі є те, що зараз штучний інтелект вбудовано у чималу кількість хмарних сервісів, що дозволяє застосовувати їх дидактичний потенціал в освітньому процесі закладів освіти різного рівня.
![](http://pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/foto-4-2-1024x545.jpg)
![](http://pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/foto-5-1.jpg)
Присутні попрацювали на таких платформах:
https://sketch.metademolab.com/canvas – сервіс для створення анімацій, де намальований власноруч малюнок можна «оживити» вбудованими інструментами.
https://www.autodraw.com/ – намальоване на робочому полі зображення засобами штучного інтелекту набуває «правильних форм», є багато вбудованих моделей-заготовок.
https://quickdraw.withgoogle.com/ – штучний інтелект може поставити завдання зобразити малюнок, користувач виконує завдання, а програма розпізнає і визначає, що зобразила людина.
https://artsandculture.google.com/ – онлайн-платформа, використовуючи яку, користувач може отримати доступ до зображень високої чіткості художніх робіт, які зберігаються у музеях-партнерах ініціативи.
https://www.bing.com/ – дуже цікавий сервіс, однією з функцій якого є можливість створення зображення за текстовим описом. За запитом «зима в Україні, не дуже сонячний, але затишний день, лежить сніг, стоїть будинок, з димаря якого іде дим» створено прекрасний витвір мистецтва:
![](http://pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/foto-6-1-1024x1024.jpg)
https://bard.google.com/ – експериментальний сервіс, у якому можна взаємодіяти з генеративним штучним інтелектом. Як розмовна модель штучного інтелекту Bard допомагає відшукати нові ідеї, підвищити продуктивність, а також розкрити творчий потенціал.
https://www.eduaide.ai/ – надзвичайно потрібний сервіс для вчителів. Може згенерувати тести для учнів, дати поради до проведення уроків, створити програму курсу чи план уроку, обрати тему заняття й оптимізувати її, запропонувати STEM-проєкти для освітнього процесу.
https://new.express.adobe.com/, https://www.canva.com/ – ще два цікаві сервіси для роботи з графікою.
Вебінар відвідали викладачі і студенти факультетів комп’ютерних наук, математики, фізики та економіки, філології та журналістики, інших факультетів університету, а також науково-педагогічні працівники інших закладів вищої освіти України.
Присутні красно подякували за актуальну й корисну інформацію, застосувати на практиці яку кожен зміг за час воркшопу, адже реалізація принципу зв’язку теорії з практикою – неодмінна умова ефективності освітнього процесу.