В університеті відбулося засідання робочої групи зі створення/оновлення ОП «Теорія і практика STEM-освіти»

27 червня 2025 р. у режимі відеоконференції ZOOM відбулося засідання робочої групи зі створення/оновлення освітньо-професійної програми «Теорія і практика STEM-освіти» другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності A1 Освітні науки. Гарант – професор Володимир Мокляк – розповів про те, що освітня програма успішно акредитована, у грудні 2024 р. отримано сертифікат, термін дії якого до 1 липня 2030 р. Також гарант розповів про особливості оновлення методичних рекомендацій до кваліфікаційних магістерських робіт, програм практик, освітніх компонентів; репрезентовано заходи міжнародного і всеукраїнського рівня, спрямовані на розвиток STEM. Проєкт ОП оприлюднений на сайті кафедри, зараз ведеться робота з оновлення ОП відповідно до професійного стандарту «Викладач закладу вищої освіти», який було затверджено 16 жовтня 2024 р.

Зовнішній стейкголдерка докторка педагогічних наук, професорка, вчена секретарка Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди Анна Боярська-Хоменко порушила актуальне питання щодо практичної підготовки здобувачів вищої освіти за освітньою програмою, наголосила на тому, що освітня програма на часі, «жива» і активно розвивається надалі. Учасники визначили потенційні бази для проходження практики, виконання завдань на яких відповідало б програмним результатам навчання, та наголосили на важливості забезпечення взаємозв’язку між педагогічною теорією і практикою в процесі реалізації практичного складника ОП.

Зовнішня стейкголдерка докторка педагогічних наук, професорка, в. о. завідувача кафедри інформатики, програмування, штучного інтелекту та технологічної освіти Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка Людмила Чистякова відзначила систематичну роботу робочої групи над оновленням змісту і самої освітньої програми, і освітніх компонентів.

Зовнішня стейкголдерка директорка Комунального закладу «Полтавський міжшкільний ресурсний центр Полтавської міської ради» Олена Цимбалюк подякувала присутнім за високу якість підготовки магістрів і закцентувала увагу на тому, що випускниця ОП Анастасія Кокарєва наразі працює у закладі, який очолює Олена Вікторівна, і підтверджує на робочому місці володіння необхідними компетентностями у STEM-орієнтованому професійному освітньому середовищі. Анастасія Кокарєва активно бере участь у різноманітних заходах зі STEM-тематики (конкурси, фестивалі, конференції, програми підвищення кваліфікації тощо).

Членкиня робочої групи докторка педагогічних наук, професорка кафедри загальної педагогіки та андрагогіки Леся Петренко розповіла про співпрацю з польськими колегами. Так, 17 червня 2025 р. викладачі і студенти університету, зокрема факультету комп’ютерних наук, математики, фізики та економіки долучилися до підсумкової практичної конференції, якою завершився цикл українсько-польських вебінарів з питань STEAM та робототехніки. Також Леся Петренко наголосила на важливості участі викладачів і здобувачів освіти у міжнародних проєктах за напрямом STEM. За всебічної підтримки ректорки університету професорки Марини Гриньової гарант ОП Володимир Мокляк і членкиня робочої групи Леся Петренко 21–23 травня 2025 р. взяли участь в англомовному тренінгу, який відбувся у м. Будапешт (Угорщина). Навчання відбулося в офісі угорської компанії «Maker’s Red Box», яка розробляє освітні STEAM-проєкти і має представництва у багатьох країнах світу.

Членкиня робочої групи кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри загальної педагогіки та андрагогіки Алла Хоменко розповіла про перспективність розвитку освітньої програми, інноваційний характер освітніх компонентів і тісний зв’язок теорії й практики. У березні 2025 р. на базі університету відбувся відбірковий тур фестивалю «Наука на сцені», координатором якого від університету був професор Володимир Мокляк, а професорка Леся Петренко очолювала журі.

Олег Саєнко, завідувач кафедри загальної фізики і математики – кафедри, яка забезпечує викладання вибіркових дисциплін – наголосив на важливості формування логічного і критичного мислення у здобувачів освіти, можливості конструювання новітніх конструкторів на базі робототехнічних наборів, дронів тощо.

Представник роботодавців Євген Яловець – директор комунального закладу «Розсошенська гімназія Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області» – порушив важливу проблему якісної підготовки вчителів для закладів загальної середньої освіти, зокрема, вчителів природничо-математичних дисциплін і STEM-напряму.

Магістранти Василь Романенко і Діана Кривонос висловили захоплення навчанням, особливу зацікавленість викликає в них написання магістерської роботи. За словами здобувачів вищої освіти, освітній процес організований згідно з актуальними вимогами МОН України, а набуті студентами компетентності є сучасними, інноваційними та затребуваними в реаліях сьогодення.

Запрошуємо вступників зануритися у захопливий світ STEM під час навчання на освітній програмі «Теорія і практика STEM-освіти»!

You may also like...