У Полтавському педагогічному університеті відбулася VI Всеукраїнська конференція «Особистісно орієнтоване навчання математики: сьогодення і перспективи»

10-11 грудня 2024 року Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г.Короленка вкотре став осередком активного наукового діалогу, зібравши більше 80 учасників на VI Всеукраїнській науково-практичній конференції «Особистісно орієнтоване навчання математики: сьогодення і перспективи».

Модератор конференції доцентка Оксана Москаленко зазначила, що до роботи науково-практичної конференції на базі факультету комп’ютерних наук, математики, фізики та економіки долучилися науковці, аспіранти та вчителі математики з 12 регіонів України, а саме: з Вінницької, Дніпропетровської, Житомирської, Івано-Франківської, Київської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Харківської, Черкаської, Чернігівської областей. З-поміж учасників конференції – 19 докторів, професорів, 30 кандидатів наук, докторів філософії.

З вітальним словом і побажаннями плідної роботи та вагомих результатів до учасників конференції звернувся менеджмент Університету. Так, докторка педагогічних наук, професорка, член-кореспондентка НАПН України, ректорка Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка Марина Гриньова закцентувала увагу присутніх на тому, що нині, як ніколи, у розв’язанні актуальних завдань освіта потребує гнучкості, інноваційності та особистісного підходу, а співпраця науковців і практиків завжди лежить в основі спільного пошуку нових продуктивних рішень як проблем математичної освіти, так і освіти в Україні загалом; доктор педагогічних наук, доктор теологічних наук, професор, проректор з наукової роботи Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка Василь Фазан наголосив на необхідності та цінності наукових дискусій у розвитку вітчизняної освіти; докторка фізико-математичних наук, доцентка, деканка факультету комп’ютерних наук, математики, фізики та економіки Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка Тетяна Барболіна підкреслила наступність у проведенні конференцій, присвячених проблемам особистісно орієнтованого навчання математики.

До пленарного засідання було включено 13 доповідей провідних науковців України в галузі методики навчання математики, докторів наук, професорів; спектр тематики цих доповідей, які вирізнялися ґрунтовністю та глибиною занурення в проблему, охоплював питання від аналізу засадничих аспектів проєктування змісту математичної освіти та його дидактичного й методичного супроводу до шляхів інтеграції сучасних цифрових технологій у навчальний процес та прикладань математики у різних галузях знань.

Так, розкриваючи методологію реалізації ідей стандартизації та компетенізації математичної освіти, докторка педагогічних наук, професорка кафедри математики та методики навчання математики Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького Ніна Тарасенкова з позицій науковця та автора чинних модельних програм та підручників з математики для НУШ виокремила гострі проблеми математичної освіти у розрізі нинішніх реалій та окреслила практичні шляхи їх вирішення, на одному з яких зупинилася докторка педагогічних наук, професорка кафедри математики та методики навчання математики Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького Ірина Акуленко; доповідь кандидата педагогічних наук, професора кафедри математики Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди Євгена Неліна зосередила увагу присутніх на зібранні на особливостях реалізації вимог державних стандартів базової і профільної середньої освіти в навчанні математики в чинних авторських підручниках; доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри методики навчання математики Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Олександр Школьний у своїй доповіді розкрив можливості оновлення навчального змісту математики в базовій освіті елементами стохастики; докторка педагогічних наук, доцентка, професорка кафедри педагогічної майстерності та менеджменту імені І. А. Зязюна  Полтавського національного педагогічногоо університету імені В. Г. Короленка Наталія Кононец продемонструвала потенціал онлайн-інструментів для ресурсно-орієнтованого навчання економіко-математичних дисциплін; доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри комп’ютерних наук та системного аналізу Черкаського державного технологічного університету Юрій Триус розкрив специфіку впровадження ідей нечіткої математики в підготовці майбутніх фахівців у галузі інформаційних технологій; кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри математики та методики її навчання Криворізького державного педагогічного університету Дмитро Бобилєв виокремив ключові аспекти інтерактивного доведення теорем у процесі підготовки майбутніх учителів математики.

На другий день робота конференції продовжилася за секційними напрямами. Особливо зацікавили слухачів та стали предметом дискусій доповіді, пов’язані з інтерактивними розробками для організації навчально-пізнавальної діяльності школярів з математики, та доповіді, проблематика яких не лише розкриває питання вищої математики, а й гармонійно проєктується на тематику задач шкільної олімпіадної математики.

Конференція «Особистісно орієнтоване навчання математики: сьогодення і перспективи» стала платформою для висвітлення актуальних проблем у галузі математичної освіти, для продуктивного обміну досвідом, генерації нових ідей і визначення перспективних шляхів щодо вдосконалення математичної освіти в Україні.

Учасники конференції наголосили на науковій та практичній цінності представлених доповідей і методичних доробок, а також подякували організаторам конференції за створення умов для живого спілкування, за надану можливість долучитися до продуктивних дискусій, які мотивують до подальших наукових та педагогічних пошуків.

You may also like...