Саміт учителів математики «Поступ зростання якості математичної освіти на Полтавщині»

16 квітня 2025 р. у Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка відбувся Саміт учителів математики «Поступ зростання якості математичної освіти на Полтавщині», під час якого обговорювали актуальні питання підвищення якості математичної освіти, представляли кращі практики у навчанні математики. Проведення масштабного заходу в черговий раз підкреслило важливість пошуку шляхів покращення математичної освіти, розробки й упровадження ефективніших методик і технологій, які забезпечуватимуть вищий рівень математичної підготовки.

З вітальним словом до учасників Саміту звернулася ректорка університету професорка Марина Гриньова. «Я прагнула зібрати всіх вас, адже сучасні суспільні зміни вимагають нових підходів до навчання математики. Під час сьогоднішнього саміту ви обговорюватимете нові бачення, нові технології, які дозволять учням прогресувати у вивченні математики й досягати кращих результатів у навчанні та професійній діяльності», – зазначила Марина Вікторівна.

Учасників саміту також привітала заступниця Полтавського міського голови Леся Марталішвілі, яка відзначила зацікавленість учнів у математичному та STEM-профілях навчання, що має знайти відображення при проєктуванні мережі ліцеїв, та закликала студентів поповнювати лави творчих, висококваліфікованих учителів математики Полтавської громади.

Начальник управління Державної служби якості освіти у Полтавській області Юрій Кращенко у своїй доповіді акцентував увагу на особливостях оновленого професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти», окремих підсумках інституційного аудиту та тестування учнів 6-х і 8‑х класів у межах моніторингового дослідження якості освіти в умовах воєнного стану, а також на висновках і перспективах сертифікації педагогічних працівників.

Питання сертифікації педагогічних працівників стало центральною темою виступу начальниці методичного відділу Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти Оксани Святокум. Характеризуючи місію та виклики сертифікації, Оксана Євгеніївна зупинилася на структурі сертифікаційного тесту, навела приклади завдань, проаналізувала причини, які стримують вчителів від участі в сертифікації, закликала учителів здобувати власні історії успіху, а адміністрацію – підтримувати тих, хто наважується випробувати себе.

Деканка факультету комп’ютерних наук, математики, фізики та економіки Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка Тетяна Барболіна зупинилася на важливості професійної підготовки вчителя математики як основи сталого розвитку якості шкільної математичної освіти, охарактеризувала дієві практики підготовки майбутнього вчителя математики в університеті.

Завідувачка відділу розвитку природничих та математичних дисциплін Полтавської академії неперервної освіти ім. М. В. Остроградського Ольга Лозинська звернула увагу на виклики, з якими стикається сучасний учитель математики, та на можливості підтримки з боку Полтавської академії неперервної освіти. Вона також представила портрет учителя математики на основі статистичних даних.

Саміт продовжив свою роботу у форматі серії майстер-класів. Своїми методичними знахідками з колегами поділилися:
- учителька математики Комунального закладу «Полтавський міський багатопрофільний ліцей № 1 ім. І. П. Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області» Юлія Тихоненко («Від ідеї до результату: проведення ефективних пробних тестів з математики у форматі НМТ»);
- учителі математики Ліцею №17 «Інтелект» Полтавської міської ради Полтавської області Тетяна Шиманська та Євгенія Урсуляк («Таємниці кола та круга. Просто»);
- заступниця директора з навчально-виховної роботи Ліцею №33 Полтавської міської ради Полтавської області Вікторія Юшкова («Елементи стохастики: шанс на успіх»);
- учителька математики Ліцею №33 Полтавської міської ради Полтавської області Олена Зайцева («Принципи композиції завдань з математики з однією правильною відповіддю: практичний аспект»);
- учителька математики Кременчуцького ліцею №4 «Кремінь» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області Світлана Ховрак («Роздуми над рівняннями з параметрами»);
- учителька математики опорного закладу «Гребінківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 Гребінківської міської ради Полтавської області» Олена Ічанська («Гармонія трикутника в задачах НМТ»).



Підбиваючи підсумки зустрічі, можна з упевненістю сказати, що саміт об’єднав фахівців, які прагнуть не лише навчати, а й надихати — формуючи покоління мислячих, креативних і впевнених у своїх знаннях громадян. Обговорення викликів, обмін досвідом і презентація успішних практик стане основою для подальших кроків у підвищенні якості викладання математики в регіоні.