«Учитель року – 2026» у вимірі математики

17 грудня 2025 р. у дистанційному форматі відбувся відбірковий етап першого туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2026» у номінації «Математика». До складу журі конкурсу запросили членкиню журі другого туру доцентку кафедри загальної фізики і математики Полтавського національного педагогічного університету, кандидатку педагогічних наук Оксану Москаленко, що вкотре підтвердило високий рівень довіри до фахової та методичної експертизи викладачів університету з боку освітянської спільноти.

У конкурсних випробуваннях взяли участь 19 учителів математики закладів загальної середньої освіти Полтавщини. Показовим є те, що 14  конкурсантів – випускники Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, які сьогодні успішно реалізують себе в професії вчителя математики, демонструючи сучасне бачення навчання математики та високу методичну майстерність і культуру. Профільний факультет та університет по праву можуть пишатися своїми випускниками, які не лише зберігають, а й примножують славні традиції фізико-математичної освіти. Варто згадати, що випускники-математики університету в різні роки неодноразово ставали лауреатами всеукраїнського етапу конкурсу «Учитель року».

Конкурсна програма передбачала два випробування. Перше онлайн-тестування з математики, методики та технологій навчання математики, яке дозволило комплексно оцінити рівень предметної, методичної й технологічної підготовки конкурсантів. Результати тестування засвідчили ґрунтовні знання шкільного курсу математики, розуміння сучасних дидактичних підходів, а також уміння інтегрувати цифрові освітні інструменти в навчальний процес відповідно до завдань Нової української школи.

Друге випробування – «Майстерка» – стало справжнім простором професійного діалогу та творчого обміну досвідом. Конкурсанти не обмежувалися презентацією власних напрацювань, а й активно залучали учасників до взаємодії: створювали інтерактив, демонстрували методичні прийоми на практиці, ділилися авторськими підходами до пояснення складних тем, використанням цифрових ресурсів, онлайн-платформ, візуалізацій, ігрових та дослідницьких елементів. Такий формат дозволив учасникам майстерок не просто почути про досвід колег, а безпосередньо опанувати запропоновані прийоми з можливістю подальшого застосування у власній педагогічній практиці.

Презентації та виступи вирізнялися змістовністю, оригінальністю, емоційною насиченістю та методичною доцільністю. Особливо цінним є те, що в умовах складного для країни часу вчителі продемонстрували прагнення працювати творчо, популяризувати математику серед школярів, показувати її красу, логіку та практичну значущість. Через продумані методи і прийоми конкурсанти показували, як вони допомагають учням побачити математику як живу науку, формують у школярів математичну компетентність, розвивають критичне мислення та пізнавальну самостійність, виховуючи кожного учня як компетентну, мислячу особистість.

Загальна атмосфера конкурсу була творчою та доброзичливою. Конкурсанти підтримували один одного, допомагали під час проведення інтерактивів, активно взаємодіяли з аудиторією. Журі працювало неупереджено й професійно, ставило ґрунтовні фахові запитання, на які учасники надавали аргументовані та змістовні відповіді.

За підсумками відбіркового етапу до фіналу першого туру конкурсу було відібрано п’ять учасників, які продовжать змагання за звання кращого вчителя математики в регіоні, а переможець – представлятиме Полтавщину на всеукраїнському рівні.

Участь викладачів університету в роботі журі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» та успіхи випускників факультету є важливим свідченням тісного зв’язку університету зі шкільною освітою, його ролі як осередку професійного зростання вчителя математики й формування педагогів, здатних творчо відповідати на виклики сучасної школи.

You may also like...